Dnes je sobota, 03.december 2022, meniny má: Oldrich
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Malé žihadlo so srdcom leva!

máj 02, 2014 - 10:19
Trojdverový fešák urobil na mňa dojem už na parkovisku, i keď som spočiatku mala menšie obavy, pretože nový Leon SC FR bol prvým z koncernu Seat, ktorý sa mi dostal do rúk, a nevedela som, čo ma čaká... Po pár minútach jazdy mi bolo jasné, že ľutovať rozhodne nebudem.
Foto: 
Nový Leon SC FR sa mi zapáčil na prvý pohľad. Do očí bila jeho žiarivá červená karoséria s ostro rezanými športovými črtami a prednými LED svetlami. Trošku rušivo však pôsobili „MEGA“ polepy na bočných stenách auta. Vo vnútri ma Leon takisto ohúril, a nielen farbami. Štýlovo navrhnutá palubná doska je orientovaná na vodiča, čo skvalitní komunikáciu s vozidlom počas jazdy. Auto bolo nabité všetkými možnými vymoženosťami, od klímy cez parkovací asistent až po navigáciu, tempomat či vyhrievané sedadlá. Presvedčil ma aj malý volant a šesťstupňová prevodovka. Vďaka nej bol chod presný a bez vibrácií. V blízkosti sedadla vodiča a spolujazdca bol dostatok odkladacieho priestoru, čo mi poslúžilo najmä na prenos raňajok, kávy a minerálok. Kufor s objemom 380 l sa mi zdá byť dostačujúci pre tento šmrncom prekypujúci trojdverák. Vyskúšala som si aj nasadanie dozadu. Predné sedadlá sa sklápali a posúvali ľahko, zdalo sa mi však, že priestor pre nastupovanie spolujazdcov na zadné sedadlá vozidla nie je dostatočný. Väčší alebo vyšší človek by mal zrejme problém, ale „dobrých ľudí sa všade veľa zmestí“. 
 
Očaril spotrebou
Testovací týždeň s leonom som si užila. Jazdili sme spolu viac-menej po trase Bratislava – Piešťany, užili si diaľnicu D 1, ale aj miestne komunikácie do okolitých obcí. Priznávam, vôbec som nejazdila šetrne, ale chcela som vyskúšať, „čo to dá“. Dosiahla som spotrebu 6,1 l/100 km, no na tachometri mi rýchlosť pod stovku ukazovalo iba málokedy. Mimo mesto by si však leon pri rozvážnej priemernej rýchlosti 70 km/h vypýtal okolo 5 litrov! Prvýkrát v živote sa mi stalo, že v čase odovzdania auta v ňom zostalo ešte štvrť nádrže benzínu, a to som okolo 700 kilometrov určite zdolala. Počas jazdy som bola milo prekvapená nízkou hlučnosťou motora, ľahkosťou volantu a v noci vnútorným podsvietením vozidla. Na diaľnici ma hneď v prvý deň jazdy zaujal tempomat, ktorý sa ani po preraďovaní na vyššiu rýchlosť nevypol, ale zostal aktivovaný. To bola pre mňa potešujúca novinka, rovnako ako v prípade asistenta rozjazdu do kopca, ktorý fungoval do bodky a plynulo. Myslím si, že Seatu sa vydaril aj obrazový displej s navigáciou, ktorý je veľký a prehľadný. Orientovalo sa mi v ňom veľmi ľahko. Veď v jednoduchosti je krása, nemyslíte?
 
Viac sa dočítate v SLOVENKE!
 
ZUZANA VALOVIČOVÁ
Foto: SEAT, autorka
 

- - Inzercia - -